Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Drynda Danuta
(1)
Guz Sabina
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kubielski Wiesław W
(1)
Pachniak Katarzyna
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Pedagogika
(2)
Domy dziecka
(1)
Dziecko
(1)
Kształcenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Wyzwania; I. Trzy wielkie czynniki przemian; A. Rozwój społeczeństwa informacyjnego; B. Procesy globalizacji; C. Przemiany cywilizacji naukowo-technicznej; II. Pierwsza odpowiedź: Koncentracja na kulturze ogólnej; A. Uchwycenie istoty rzeczy; B. Rozumienie i kreatywność; C. Osąd i podejmowanie decyzji; III. Druga odpowiedź: Rozwój przydatności do zatrudnienia i zdolności do aktywności ekonomicznej; A. Jakie zdolności są wymagane?; B. Jak każdy może zapewnić sobie przydatność do zatrudnienbia?; 1. Droga tradycyjna: dyplom; 2. Droga nowoczesna: wejście w sieć wspópracy, kształcenia i doskonalenia; IV. Kierunki przyszłego rozwoju; A. Koniec sporu o zasady edukacji; B. Kluczowa kwestia - w stronę większej elastyczności; C. Bieżące działania w państwach członkowskich; 1. W poszukiwaniu jakości; 2. Poszukiwanie nowych typów kwalifikacji; 3. Rozwój kształcenia ustawicznego; 4. Nowe formy finansowania i oceny; D. Nowe przeobrażenia; Część 2. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Orientacje dla działań; I. Pierwszy cel ogólny - Zachęcanie do zdobywania nowej wiedzy; A. Uznawanie kwalifikacji; B. Mobilność; C. Multimedialne programy edukacyjne dla komputerów; II. Drugi cel ogólny - Zbliżenie szkoły i przedsiębiorstwa; A. Praktyki; B. Kształcenie zawodowe; III. Trzeci cel ogólny - Walka ze zjawiskiem marginalizacji; A. Szkoły drugiej szansy; B. Ochotnicza służba europejska; IV. Czwarty cel ogólny - Opanowanie trzech języków Wspólnoty; V. Piąty cel ogólny - Równorzędność inwestycji materialnych i edukacyjnych; Wnioski ogólne; Aneksy: Aneks 1. Kilka danych i liczb; Aneks 2. Przykłady programów Wspólnoty w dziedzinie kształcenia i doskonalenia; Aneks 3. Model edukacyjny Alyat Hanoar; Aneks 4. Doświadzczenia " accelerated schools " ( szkół przyspieszonej edukacji ) w Stanach Zjednoczonych; Aneks 5. Statystyka: tabele i wykresy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39469, W.40262, W.40261, W.40260 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp ( Danuta Drynda ); Rozdział 1. Violetta Rodek. Narodziny i rozwój historii wychowania w Polsce, jej twórcy i przedstawiciele; Rozdział 2. Danuta Drynda. O koncepcjach historii wychowania - jako dyscypliny naukowej w Polsce drugiej połowy XX wieku; 2.1. Niektóre koncepcje historii wychowania jako dyscypliny naukowej w Polsce; 2.2. Zamiast zakończenia. Dylematy i kontrowersje; Rozdział 3. Juliusz Jundziłł. Dzieje edukacji w starożytności klasycznej; 3.1. Tło cywilizacyjno-kulturowe; 3.2. Kształcenie szkolne i domowe; 3.3. Środowiska wychowawcze; 3.4. Ideały wychowawcze; Rozdział 4. Krzysztof Ratajczak. Oświata i wychowanie w wiekach średnich; 4.1. Prymat chrześcijańskiej kultury umysłowej w średniowiecznej Europie; 4.2. Modele życia i wzorce osobowe edukacji śreniowiecznej; 4.3. Specyfika wychowania stanowego; 4.4. Wychowanie i edukacja kobiet; 4.5. Rozwój szkolnictwa kościelnego w wiekach średnich; 4.6. Powstanie i organizacja pierwszych uniwersytetów; 4.7. Myśl o nauce i wychowaniu w wiekach średnich: poglądy Piotra Abelarda i Tomasza z Akwinu; Rozdział 5. Sławomir Sztobryn. Wychowanie i kultura w epoce renesansu; 5.1. Idee renesansu podstawą nowoczesnego świeckiego systemu szkolnego; 5.2. Humanistyczne utopie - myśl pedagogiczna Erazma z Rotterdamu, T. Morusa, J. L. Vivesa, T. Campanelli; 5.3 Myśl edukacyjna M. Reja, A. F. Modrzewskiego, Sz. Marycjusza, E. Glicznera, S. Petrycego z Pilzna; 5.4. Reformacja i kontrreformacja w Europie oraz ich znaczenie dla rozwoju oświaty; 5.5. Edukacja w Poslce w okresie reformacji i kontrreformacji; Rozdział 6. Violetta Rodek, Iwona Wendreńska. Korzenie szkoły i pedagogiki współczesnej - XVII/XVIII wiek; 6.1. System pedagogiczny J. A. Komeńskiego i jego znaczenie dla rozwoju dydaktyki; 6.2. Wychowanie i wykształcenie " gentelmena " w ujęciu Johna Locke'a; 6.3. Wzchowanie nautaralne Jana jakuba Rousseauł Roydyia 7. Szlwia Nowakowska. Reformz sykolne w ycasach saskichł 7.1. Kultura i ođwiata cyasw saskichł 7.2. Dyieo Stanisawa Konarskiego 7.3. Powstanie i dziedziczność Szkoły Rycerskiej; Rozdział 8. Grażyna Kempa. Komisja Edukacji Narodowej i jej rola w rozwoju oświaty; 8.1. Okoliczności powstania KEN; 8.2. Etapy działalności KEN; 8.3. Znaczenie KEN dla rozwoju polskiej edukacji; Rozdział 9. Karol Poznański. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w okresie zaborów; Rozdział 10. Krzusztof Jakubiak. Polska myśl pedagogiczna przełomu XIX i XX wieku oraz okresu II Rzeczypospolitej; Rozdział 11. Iwona Wendreńska. Oświata i szkolnictwo w okresie II Rzeczypospolitej;11.1. Stan oświaty w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości; 11.2. Projekty reform szkolnych i reforma jędrzejewiczowska; 11.3 Specyfika kształcenia nauczycieli w latach 1918-1939; Rozdział 12. Józef Krasuski. Jawne i tajne szkolnictwo polskie w okresie okupacji 1939-1945; 12.1. Politya oświatowa okupantów; 12.2. Organizacja i zasięg podziemnej oświaty; Rozdział 13. Andrzej Kliś. Szkoła i wychowanie po drugiej wojnie światowej - uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, oświatowe; 13.1. Szkolnictwo ogólnokształcące podstawowe i średnie; 13.2. Organizacja i kierunki przemian polskiego szkolnictwa zawodowego po II wojnie światowej; 13.3. Opieka nad dzieckiem; 13.4. Edukacja nauczycielska; 13.5. Szkolnictwo wyższe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41958, W.41965, W.41960, W.41959, W.41963, W.41957, W.41966, W.41961, W.41962, W.41964 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42649, W.42650 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43223 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42173 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42855, W.42829 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej